Tuesday, January 4, 2011

Perkara Yang BakaL Isteri PerLu Tahu Tentang LeLaki




Okay. Asyik-asyik, apa yang yang leLaki perLu tahu tentAng perempUan. Ni aku lak nak meLepas tentaNg apa yang perempuan perLu tahu tentAng leLaki.

1. LeLaki suka berpoLigami. Korang tanya la mana-mana leLaki pun. Diorang suka sangat nak berpoLigami. KaLau isLam x tetapkan maksimum empat, dah lama leLaki nak berjuta-juta. KaLau boLeh, satu dunia dia nak.

2. LeLaki x akan curang. LeLaki memang ada hak nak berpoLigami, sebab itu la istiLah 'leLaki curang' memaNg x wujud langsung. KaLau kau bukan isLam, aku paham ar. DaLam isLam, leLaki memang dibenarkan untuk lebih dari satu. KaLau dah empat pun, leLaki ada hak nak ceraikan isteri sesuka hati dia dan kahwin je baru. Kahwin empat, cerai semua. Pastu kahwin empat lagi, cerai lagi. Fuh. X saLah pun. LeLaki berhak. (hehehe...)

3. LeLaki suka pompuan yang cantik luarannya. LeLaki x kisah sangat pun tentang daLaman pompuan. Badan mantap, muka comeL, senyum manis, fuh....cukup lesen ar tu. KaLau manja, dah kira bonus. KaLau aLim, lagi la best.

Pompuan wajib jaga rupa luarannya waLaupun lepas kahwin dan lepas lahirkan anak. LeLaki sangat suka tau rupa luaran pompuan. Sebab itu la, ada satu kisah tu, isteri dia pakai seksi-seksi sebeLum suaminya baLik dari kerja. LeLaki suka weyh. Serius suka. Pakai la seksi-seksi giLa untuk suami setiap kaLi dengan suami di rumah. Jangan la pakai seksi kat luar. Suami nak body seksi mantap tu, muka comeL bangat tu, untuk diri dia sorang je.

4. Syurga isteri di tapak kaki suami. Pompuan nak kata leLaki teruk sebab pandang luaran daripada daLaman? Pompuan nak kata leLaki ni x prihatin? Pompuan nak kata leLaki ni x boLeh harap? Apa-apa je la keburukan tentang leLaki yang pompuan nak cakap. Yang penting, ehem ehem. Aku nak pompuan semua sedar betuL-betuL. SYURGA ISTERI DI TAPAK KAKI SUAMI.
SYURGA ISTERI DI TAPAK KAKI SUAMI.
SYURGA ISTERI DI TAPAK KAKI SUAMI.
SYURGA ISTERI DI TAPAK KAKI SUAMI.


So, kaLau nak sangat masuk syurga, pompuan patut tutup je muLut tu. Bagi je si suami ni sedap hati sesedap-sedapnya.

Pompuan patut dengar je semua cakap suami. Jadi macam sLave suami. Taat dan biar suami rasa sangat disayangi. Apa suami nak, bagi je.

Lagipun, aku pernah baca bLog orang. Tentang kejadian hawa dan adam. LeLaki biasanya biLa sakit akan marah dan benci pada orang yang buat dia sakit. Pompuan lak, kaLau sakit, akan lebih sayangkan orang yang buat dia sakit. Disebabkan itu la pompuan meLahirkan anak daLam keadaan sedar. Supaya pompuan tu sayang anak dia.

Sebab itu la ada satu kisah isLam ni, suami sampai rumah je, si isteri ambiL rotan dan bagi kat suami supaya rotan dia atas apa-apa saLah pun. Si isteri x kisah pun suami tu pukuL dia, supaya dia lebih sayangkan suaminya.

Dan sebab itu gak la, ada member pompuan aku ni, lepas dia marah-marah kat leLaki sorang ni, dia boLeh puLak muLa suka dan sayangkan leLaki tu. Dan diorang dah coupLe dan bertunang.

5. Pompuan kena fahami leLaki betuL-betuL. Bukan leLaki yang kena faham tentaNg isterinya betuL-betuL. Sebabnya, SYURGA ISTERI DI TAPAK KAKI SUAMI. So, kaLau nak pastikan suami tu bagi pompuan tu masuk syurga, pompuan tu kena la buat suami tu betuL-betuL sayangkan dia, dengan ikhLas dan jujur. So, pompuan kena la fahami suami betuL-betuL untuk tarik hati suami tu supaya sangat suka dan sayangkan dia.

Ni aku tengok, ramai betuL suami yang lepak minum teh, bosan dengan isterinya. Gi shopping pun x nak pegang tangan pun. Dah x suka atau....mungkin menyampah dengan isterinya. Itu maknanya bukan suami tu teruk. Suami tu okay je. Isteri je yang kena jaga-jaga. Sebab apa tau. Jangan-jangan suami tu x perkenankan isteri tu daripada masuk syurga keLak. Sebab hatinya x suka dan x senang. Dan tangannya akan menjadi saksi untuk perhitungan di akhirat keLak.



Kepada sesape yang ada point lebih, share la kat comment sini. Aku rasa, ada lagi nak taip. X ingat lak apa lagi point dia. Hehe.

3 comments:

Anonymous said...

hahahha...menarik je..tapi yg frst tu x ley blah..lelaki suka berpOligami eh??hohhhoo

gr@wn said...

yup. Memang pun.

Kumbang Jingga said...

hehehe entry yg best bg aku....ada betul apa yg ko ckp ni..heheh