Thursday, July 14, 2016

Hari Penyesalan 1

Aku x tau apa salah aku. Entah mana silap aku.

Aku dah x bole buat apa. Walau apa pun aku buat, dia x akan kembali kat aku. Aku dah berusaha sedaya upaya. Gi sana, jumpa mak dia, cari dia. Jumpa dia. Akhirnya sama gak. Memang dia dah x nak bersama aku.



Selama ni aku ditipu. Aku diperbodohkan. Aku dipergunakan.





Aku patut lupakan dia n lepaskan je dia tu. Buat apa aku nak sedih-sedih lagi ni. Dia tengah happy kot.



Aku masih lagi selalu mengharap, selalu hantar bebanyak mesej kat dia. Bukannya dia baca pun. Bukannya dia balas pun.



Aku tau, dia dah xde hati kat aku.





Aku dah jaga solat, dah solat taubat, dah solat hajat. Akhirnya sama je. Perasaan kat dia semua datang balik. Selama ni aku cinta syok sendiri.









Mulai sekarang, aku nak cuba berhenti ingat pada dia. Aku nak berhenti mesej dia. Aku nak berhenti call dia.





Aku kena jaga hati aku. Aku kena lindungi hati aku.









Apa yang aku belajar dari semua ni?....aku x tau la. Nak kata aku terlalu bodoh gi percayakan dia? So salah aku?





Nak buat camne. Ini la kenyataan. Dia x nak kat aku.









Mulai sekarang, aku nak menghitung hari. Tiap hari. Tahan diri dari mesej dia. Tahan diri dari jawab call dia kalau ada. Tahan diri dari mesej call mak dia. Tahan diri dari ingat kat dia balik. Tahan diri dari semua memori. Tahan semua....







Dah xde mimpi indah semua tu. Dah pecah impian berkahwin n bersama selama-lamanya ngan dia. Dia sebenarnya langsung x seperti apa yang aku sangka n harapkan. Dia sebenarnya lain. Dia berlakon. Dia tipu. Dia mempermain.







Hanya tuhan je yang tau, kelam kabutnya hati aku sekarang ni.













Bila aku buka balik blog aku ni, baca semua post lama aku, diari aku, baru aku sedar. Banyak benda yang aku dah nasihat kat diri aku sendiri. Macam mana aku bole lupa semua tu? Aku dah macam manusia lain berbanding diri aku yang dulu.





Aku yang dulu sangat lain ngan aku yang sekarang. Aku dulu selalu impi jadi kaya. Aku dulu lebih pentingkan duit dari cinta. Aku yang sekarang, impi cinta bahagia. Aku yang sekarang lebih pentingkan cinta dari duit.



Aku dah berubah, dia pun dah berubah.











Terima kasih la pada beberapa orang yang sangat selalu menemani aku di saat hati berombak-ombak ni. Thanks to Vita n Chik. Aku syukur bertemu ngan diorang berdua ni. X putus-putus beri nasihat n semangat.





Aku dah kena bina balik diri aku. Aku kena cari balik diri aku.





Siapakah aku sebenarnya?









Hanya tuhan saje yang tau.





Di hari ini, aku mulakan hidup baru

No comments: