Friday, May 14, 2010

1000th VisiTors


Haha. SeperTi apa yAng aku dah pernAh janjikan duLu. Tapi, agAk lewaT sikiT. Dah 1100 visiTors lebih dah. SebeLum ni aku ada buaT posT "100th VisiTors". KaLau nak bAca, cari-cari la kaT sebeLah kAnan bLog ni ya. Em.. dah agAk banyAk posT dah.

Masa ada 100th visiTors, aku ada 10 foLLowers je. Sekarang dah ada 22 foLLowers. SaTu perkEmbangAn yAng bAik. SikiT-sikiT sUdah. SeperTi apa yAng pembAca seTia teLah tau. BLog aku ni terLaLu personaL. Tujuan aku tuLis bLog ni adaLah unTuk menuLis sebUah ceriTa tenTang seseorAng. Aku tuLis dari bAb 1, sampAi sekarAng, bAb 4. NanTi aku nAk panjAngkan lagi seTiap bab unTuk lebih fanTasi dan cUkup panjAng, unTuk menjAdikan sebUah noveL biLa sUdah tiba mAsanya nanTi, iaitu - noveL 'MisTeri IdenTiti', oLeh Reb@rn. Aceh. Macam penuLis famOus lak. Haha.

Kemungkinan bEsar gAk seTiap posT daLam bLog ni gAk aku akan gUnakan unTuk ceriTa kOmik aku nanTi. SeperTi apa yAng teLah aku janjikan kepAda seseorAng. Antara nAma waTak yAng ada iaLah MichaeL Ikio, dan Mia Haha. Em, kaLau x siLap. :b

Okay. KaLau nak diikuTkan posT '100th VisiTors' yAng lepas, aku ceriTa pasaL desas-desUs yAng aku tempUhi sepAnjang berbLoging. So, em.... apa la sangaT yAng aku nAk ceriTa ek? Em... let me think.

Oh ya. Sejak nAik sem, aku sangaT-sangaT bUsy dengAn beLajar. Tukar prOgram la, kenaL keLas kompuTer kaT mana la, dan asyik sibUk je. Ada-ada je akTiviti kaT koLej. Em...x ingaT lak aku apa dia. So, bLog aku ni macAm dah expired. Aku asyik bAca bLog orAng je kaLau onLine pUn. SeseTengah bLog ada posT, "ada orAng tu x updaTe bLog berkUrun-kurUn lamanya"(conToh : ika(http://cutsiewootsiehoneybunny.blogspot.com/), cik epaL(http://cikepal06.blogspot.com/). Haha. Aku rAsa mEmang ada bebErapa bLoggers yAng bAca ni akAn terAsa. WeLL, memAng aku x nafikan. Tapi cUti ni aku akTif sangaT la puLak. Mungkin bLog aku ni boLeh hidUp mAsa cuTi sEm je koT. Kata jOwin, "Hobi jArak jAuh". Hahahah~~

SepanjAng dari 100th visiTors ke 1000th visiTors, ada bLogger ni buaT bLog baru dan tinggaLkan bLog lama(conToh : yAna(dari http://diyanalatif.blogspot.com/ ke http://dadadididadadu.blogspot.com/). Eh eh, dia dah deLete bLog lama. Ada gak yAng bAru je masUk era berbLoging, dah rAmai foLLower dan canTik-canTik dah bLog dia. Ada gAk yAng biLa dah rAmai foLLower je, dia bLock komen orAng(conToh : sEri(http://serihani.blogspot.com/). Em...ada gAk la saTu bLog ni, aku seLaLu je baca dan foLLow. Then aku tersErempAk dengAn empUnya bLog tu mAsa daLam bAs. Aku setakaT "Hai" camTu je. Tengok-tengOk, "o..." baru aku kenaL sebAb seLaLu nampAk mUka dia kaT daLam bLog dia. Aku kaLau dengAn pompUan yAng baru kenaL, mEmang macAm dinding je. Segan dan x reTi nak berTegur. X dudUk dengAn dia. Then biLa nAk bAca bLog dia je, dah x dapaT. Orang yang dia inviTe je boLeh bAca. Dia x inviTe aku. Marah koT. Haih. BLog dia kaT http://echalicious.blogspot.com/.


Then, sejAk dari 100th visiTors, NuffnAng dah muLa buaT beberApa evenT. Antaranya minyAk rambuT pUnya brand, apa nAma brAnd tu ntah. Lupa lak aku. Oh ya, GATSBY. Aku nAk pergi evenT tu sebEnarnya, tApi x dapaT sebAb ada exAm hAri tu. Member aku sorAng ni pergi. Nama dia shAhir. Dia dapaT lapTop unTuk cabuTan berTuah. UnTung betuL dia. Aku pun jeLes gAk. Tapi xpe. Ada lagi beberApa perTandingan lain. Sekarang ada perTandingAn tuLis posT pasaL Pizza Hut pUnya prodUk bAru, iaiTu 'Fish King Pizza'. PemenAngnya nanTi boLeh dapaT RM2000. Aku rAsa nAk try. TengAh nAk kerjAsama dengAn Shahir ni. Itu pun kaLau dia seTuju.

Oh ya, sepAnjang berbLoging dari 100th visiTors, ada sorAng bLogger ni agAk kreaTif dan pandAi menArik minaT foLLower. Dia buaT perTandingan buaT bAnner bLog dia. Ramai gAk yAng jOin try buaT bAnner dia. Dia agAk rajin nAk updaTe bLog dia seTiap hAri. DuLu dia saTu keLas dengAn aku daLam keLas EngLish duLu, em... saTu groUp assignmenT gak kaLau x saLAh. Eh, ya ke? X ingaT dah. Aku dah bEberapa kaLi tersErempak dengAn dia. Asyik-asyik aku x cam. Tapi sebEnarnya aku mEmang takuT saLah tegUr. Lagi-lagi aku bUkannya jEnis berAni tegUr pompUan. BLog dia mEmang menArik. Dia mEmang sangaT friendLy, pada pendapaT aku la. BLog dia kaT http://lapinkyery.blogspot.com/.

Then, ada seorAng bLogger ni, boLeh puLak tiba-tiba dia posT nAma aku bEsar-bEsar kaT bLog dia. BLog dia tu dah la rAmai foLLower. Nasib bAik dia deLete baLik posT tu. Huh. BLog aku ni sangaT personaL. Kata orAng phua chu kAng, "no pLay-pLay".

WeLL, ada bebErapa manfaaT yAng aku dapaT meLaLui berbLoging ni. Antaranya, iaLah mendapaT nasihaT dan sokOngan dari beberApa orAng unTuk menghadapi masaLah kekUrangan diri. Di bLog sini la aku meLuahkan segaLa perkAra tanpa sembUnyi. MeLaLui berbLoging gak la, aku serOnok baca bLog orAng. BiLa komen dan orAng respOn, macAm sangaT serOnok la puLak. SeoLah-oLah mendapaT suraT baLas dari arTis. Haha. :)

Aku muLa menganggap bAca bLog orAng ni jaUh lebih menArik daripADa facebOok. Ini disebAbkan kaT facebOok, orAng asyik posT waLL saTu dua ayaT je. Then ada orAng komen memAnjang ke bAwah. SeLaLu je x tAu apa yAng sedAng berLAku unTuk masUk campUr. KaLau kaT bLog orAng, bLogger tu akan ceriTa panjAng dengAn terAng, dan aku pUn syOk la nAk komen.

Aku mendapaTi, semAkin lama semAKin famoUs dah berbLoging ni. Benda ni mAcam facebOok gak, dah lama. Cuma, bAru orAng nak muLa jinak-jinAk jOin bLog. Kemungkinan bEsarnya semUa pEngguna facebOok akAn swiTch ke bLogging lak. HOwever, gAmes are prioriTy fOr gamers like me. :b

Okay then. AwaiTing for the 10,000th visiTors. BerApa foLLower la agAknya mAsa tu. Apa la puLak pengaLaman yAng akan aku aLami kaLi ni. C u at the 10,000th visiTors~~ :)

2 comments:

HASRUL HUSSIN FULLMETAL said...

Tahniah master jowin.. (!-_-)

gr@wn said...

yup, fuLLmetaL aL-hasruL :b