Wednesday, May 26, 2010

MichaeL Jackson


Tadi tengOk channeL dancing. Apa ntah nama channeL tu. Dia pUnya terma tarian iaLah MichaeL Jackson. Tengok je MichaeL Jackson, aku teringaT baLik zamAn MichaeL Jackson masa aku darjah 1 darjah dUa duLu.

Aku seLaLu cUba buaT tArian moon waLk michaeL Jackson tu, tApi x jAdi. Tapi aku x kisah. Aku seLaLu je jAdi exTremeLy exciTed dan nyanyi jeriT-jeriT lagu michaeL Jackson seTiap kaLi daLam toiLet.

PaLing terUk, mAsa tinggaL kaT rumAh bangLo seksyen 2 sAna. Aku menyanyi jeriT-jeriT sampAi jiran-jirAn semUa boLeh dengAr. Habis je mandi, ayah tiri aku jumpa aku. Dia marah kaT aku, kaTa aku ni bising sangaT sampAi semUa jirAn dengAr. Dan pap~~~ kEna penAmpar. Sejak tu la aku diam. Tapi biLa semUa xde kaT rUmah je, aku menyanyi. Hahaha~~

DuLu, mAsa kaT rUmah, kaLau xde orAng, pasTu ada lagu besT, mesTi aku syOk giLa menAri sorAng-sorAng. Macam-macAm staiL. Tapi sekarAng, biLA nak menAri je, ada orAng. KaLau xde orAng pUn, dah maLAs. Mungkin sebAb dah x sUka nak mandi lagi kaLau berpeLuh.

SabTu ni mak nak pergi dah. BoLeh puLak besTfriend mak nak gadUh dengAn mak. Haih. Buang mood mak je. Aku pun x sUka. BesTfriend mak pUn dah muLa berUbah. Mak dah xde kawAn baik lagi dah seLAin dia. Tapi dia pUn dah berUbah. Kesian mak. Mak jangAn la risau ya. Saya akAn jaga mAk. Harap mAk gEmbira je di rUmah dan sihaT waLafiat nanTi.

Mak dah ajAr buaT beberApa masAkan. Seronok aku dibuaTnya. Baru je reTi buaT sup ayAm, kari ayAm, sayur masAk manis, dan ikan pedas masAk kicap. Kiranya, aku bAru reTi nak buaT sup dan gUna kicap sOya daLam masAkan. Esok lak beLajar cAra nAk buaT kuah 'Wan Tan Hoe'. DaLam meLayu, dipanggiL kuay teow kung fu. X sabAr aku nAk beLajar. Mak aku ni besT betuL. Huhu~

SeTiap kaLi pergi shOpping, aku asyik-asyik cUba nAk pegAng tangAn mak. Tapi x mampu. Kenapa la aku ni segan sangaT dengAn pompUan, biarpun dia ni mak aku. Susah nAk dapaT saaT-saaT bAhagia macAm ni. Haih. Mana la pergi kekuaTan ni.

Masa pergi jOhor, x jadi nak pergi Singapura sebAb adik mak sakiT. MuLa-muLa marah sangaT biLa sampAi rUmah jOhor sAna. Tapi biLa lawaT pakcik kaT hospiTaL, mEmang rasa kesian sangaT-sangaT. WaLAupun dia dah sangaT banyak dosa, dan muLa dapaT banyak penyakiT macAm baLasan dariNya, aku rAsa sangaT bersimpaTi dan kesian dengAn dia. Aku x sampAi hAti nak tengOk dia tersEksa macAm tu. Biarpun dia tu dah banyAk buaT jahaT dengAn aku masa duLu. Aku x tAu kenApa hAti aku ni mAsih bAik sangaT dan sangaT bersimpaTi tengOk dia macAm tu. Pernah gak orAng tanya aku, "Jowin, apsaL kAu ni bAik sangaT?". Aku memAng akur dengAn soaLan orAng tu. Aku x tAu nak jawAb camne. "SaLah ke buaT baik?", tu je yAng mampu aku jawAb.

SekarAng dah ada rUmah yAng lengkAp. Lepas ni aku dah xyah risAu 24 jAm unTuk fikirkan tempaT tinggaL. BoLeh la aku fokus sTudy betuL-betuL kaLi ni. Tiada lagi ganggUan fikiran. Wahai semesTer bAru..... 4 fLat yAng berTerusan je yAng aku boLeh capAi.

2 comments:

Tinta Tuah Pengembara said...

jowin menarik lah kisah hidup ko .....

gr@wn said...

terima kAsih. Bagi aku, seTiap orAng ada kisAh hidUp yAng menArik.