Wednesday, December 30, 2009

BioinformaTik


Last week, aku berkejar sini, berkEjar sana unTuk tukar progrAm. Jumpa Dr Ismanizan, dia surUh buaT suraT dan bAgi opis. Lepas buaT je, baru bagi opis, opis kaTa "eh eh, sekarAng xyAh buaT suraT. Guna borAng je. Nah, gUna borAng ni."

Pergh... terus je berusAha. DaLam borang tu kEna ada pengesahAn dari keTua progrAm, pengerUsi pengAjian, dan timbaLan dekan. Berkejar sini, berkejAr sana, tinggaL timbaLan dekan je. Dia cuti la puLak seLama seminggu. Minggu pendafTaran kursus dah tinggaL minggu ni last. Memang risau ar nak tUnggu dia habis cuTi.

Time semaLam, timbaLan dekan dah ada. Orang opis yAng pegang suraT tu puLak yAng cuti. Memang menyiarAp betuL. Nasib baik cuti sehari je. Akhirnya dapaT gak seLesaikan pertukaran program hari ni.

Tadi ada keLAs database sysTem. Budak bioinformaTik je yAng ambiL keLas tu. Dah lebih kurAng 90% daripAda budak bioinformaTik tu memAng aku dah kenaL. So, apa lagi. Terkena kejuTan bUdaya betuL. Aku x biasa langsUng. SepatuTnya aku syOk giLa dengan member-membEr macAm tu. Tapi mUngkin sebAb aku terkejuT sangaT. BeLum biasa. KeLas daTabase tadi tertidur banyak kaLi. SepaTutnya sUbjek tu la aku paLing fokUs sebAb sangaT minaT. Tapi mUngkin sebAb aku dah bAca koT. WeLL, memAng aku dah advanced sangaT. KeLAs baru je chapTer 1. Aku dah baca 5 chapTer pun. Ahakz~~ TinggaL nak hadir keLAs, lab, dan exAm je. 4 fLat dah ada daLam tangAn. Best~~~ :)

NexT sem nanTi nak amik web progrAmming. Haha. Lagi saTu sUbjek yAng dah confirm 4 fLat daLam tangAn. Cuti sem nanTi nak sTudy C++. Then tinggaL nak dapaT lagi saTu 4 fLat di sem depan.

Bebaru ni memAng penaT sangaT. MaLam ni ada koke kOir. SemaLam meeTing artisUkma kOir. MaLam keLmarin keLuar beLi barAng masak dengAn Shafuan. 3 maLam LaLu prakTis artisUkma koir. Harap-harAp maLam esOk xde apa-apa. JumaaT ni ke MeLaka sampai Ahad, kursUs MPP. Penuhnya jaduaL.

Tapi xpe. Aku dah happy sesangaT. Dah berjAya tukar progrAm. TinggaL sTudy dan dapaT dekan. DapaT 1st cLass degree in bioinformaTik. Amik masTer in IT. Dan PhD in....x tAu lak PhD camne. WeLL, kEna sLowLy find ouT.

Tadi mAsa nak dafTar kursUs, tiba-tiba kursUs asas bAhasa jepUn ada saTu kosOng. DapaT dafTar terUs. BesT~!!! Lagi saTu 4 fLat dah daLam tangAn~~ Memang gembira sUngguh~~ :)

Ya tuhan, aku sangaT bersyUkur dengAn hari yAng engkAu turUnkan ini. Oh my. Okay. Time to go. Oh my. BeLum bAca bLog orAng. Xpe. NanTi je la catch up. Busy sesangaT. Kepada pembAca sekaLian, thAnks for your interesT. Dah mAkin jarAng koT aku nak berbLogging.

Yeah~~ yeAh~~~ :)

6 comments:

keme said...

welcome to bioinformatik family haahahaha~~

gr@wn said...

ok~ :)

walker said...

gd luck in achieving ur dream.

gr@wn said...

thAnks :)

AJ said...

Good Luck..Zaman blajar itu best..I Miss it..

Great Teacher Onizuka

gr@wn said...

ok :)