Thursday, December 17, 2009

Mid VaLLey


Beberapa hari lalu, aku dah pLan nak gi tengOk wayAng dengAn AshraL kat Mid VaLLey MegamaLL sana. Movie New Moon. Pastu, keLmarin, aku nak canceL dah. X cukUp duiT nak pergi. Aku pUn hanTar mesEj kaT dia, kaTa sori sesangaT. X jadi.

Then, keesokan paginya, aku terima mesEj dari AshraL, "aku on the way". Pergh. Kan aku dah canceL?? Aku pUn check baLik kaT senT messages. Rupa-rupanya aku terhanTar kaT ayah aku. Ayah aku ni bukannya nak baLas. Buat diam jek. Member aku dah on the way ke sana dah. KaLau aku canceL, mesTi dia kecEwa. Aku pUn pergi la korEk semUa duiT syiLing yAng ada. Pastu gi tUkar kaT resToran lepas makan sarapAn, then ke Mid VaLLey sana terUs.

Masa kaT KTM, tiba-tiba member aku caLL. Kata dia resuLt dah keLuar. X sangka aku. ResuLt keLuar satu hari lebih awaL. Nak aje aku baLik rUmah dan chEck cepaT-cepaT. Tapi dah on the wAy ke Mid VaLLey. "Lepas tengOk movie je la check", bisik hati aku.

Jumpa je AshraL, kita pergi makAn duLu. Macam biasa la. Aku beLi sUshi teLur ikan dan viTagen kaT JUSCO sana. Dia lak makan ayAm dengAn apa ntah. Then, pergi soLat zohOr.

Lepas soLat je, dah lewaT 5 miniT nak tengOk movie. AshraL pUn cadAng kiTa naik lift. Yang kita peLik, mAsa naik lift, ada fLoor sampAi tingkaT 5. Kita pUn x tAu pAnggung wayAng tu tingkaT berApa. Dia pUn tekAn la 4. BiLa sampAi tingkaT 4 je, aku dan dia termEnung sekEjap. BetuL ke x ni? Kita x keLuar dAri lift lagi. AshraL rasa tingkaT 5. Baru je nak tekAn 5, lift dah turUn sampai tingkaT 1. Aku dan AshraL pUn sama-sama pandang. CepaTnya lift ni~!!!!

Dengan penUh risAu. Aku fikir baLik. X saLah aku, kena nAik aTas tiga kaLi je. So, aku pUn cadAngkan tingkaT 3. Rupa-rupanya memAng tingkaT 3. Kenapa ntah ada tingkaT 4 dan 5. TempaT bunUh diri ke apa ntAh. Parking? HoteL? Ntah ar. Kita pUn cepaT-cepaT ke panggUng wayAng sana. Dah lewaT sangaT dah. Nasib bAik masih ikLan. Pastu sekejAp je dah starT.

Agak besT aku tengOk ciTer New Moon tu. Thanks to AshraL sebAb dia beLanja air pepsi dan popcOrn. Movie New Moon tu, aku paLing sUka tengOk time Edward CuLLen dan ALice CuLLen cUba meLindungi si perempUan tu daripAda ancAman VeLmort. Then, aku sUka betuL tengOk bOdy Jacob. BesT. Tapi, kaLau dia kekaLkan rambuT panjAng dia, aku rAsa lagi manTap dan styLo miLo nescafe teh o'. Hahah.

Let me teLL the summary of the sTory. MuLa-muLa, pompUan tu termimpi yAng dia sedang bersAma Edward masa dia dah tUa. Masa tu la dia dah berTekad nak jadi ponTianak sebab takuT Edward x suka dia masa dia tUa nanTi. Then, Edward bawak la dia pergi jUmpa keLuarga dia unTuk mintak pendapaT keLuarga Edward. Ada yAng sokOng dan ada yAng x sokong. Lepas tu, kakak Edward(ALice) bagi hadiah kaT pompUan tu, pasTu tangAn pompUan tu berdArah masa nak bUkak hadiah tu. Abang Edward terUs x dapaT tahan diri dan nak hisap darAh pompUan tu. PompUan tu seLamat. Tapi beberApa ketika kemUdian, abang Edward tu dah nampAk lebih tua disebAbkan sTres x dapaT hisap darAh pompUan tu. Disebabkan x nak sekoLah tu kesan mUka tua leLaki tu, saTu keLuarga Edward dah pLan nak berhenTi beLajar dan berpindah.


SebeLum pindah, Edward jUmpa pompUan tu dan kata nak berpisah. Dia x nAk kaT pompUan tu sebAb pompUan tu masih x cukUp baik untuk dia. Aku rasa sebabnya iaLah pompUan tu x sayangkan diri dia. Aku rasa Edward sebenarnya ingin pompUan tu sayAngkan diri dia jUgak. Sebab tu Edward x sUka biLa pompUan tu x menghargai diri dia sebAb mintAk jadi ponTianak.

Pompuan tu dah cUba bUnuh diri, tapi Jacob dah seLamatkan dia. Edward dah sangka pompUan tu mati. So, Edward pergi jUmpa VeLmort unTuk bunUh diri. PompUan tu pun pergi henTikan Edward dengAn banTuan ALice. Pastu, VeLmort minaT kaT darah pompUan tu, then, gaduh la anTara VeLmort dengAn Edward.

Akhirnya seLamat, dan Edward dan pompUan tu akhirnya bersAma semuLa. WeLL, pompUan tu muLa rapaT dengAn Jacob semAsa dia kecewa berpisAh dengAn Edward. Masa tu la Jacob macAm terjaTuh hati kaT dia. Ada gak la parT Jacob gadUh sikiT dengAn Edward. WeLL, macam tu je la cerita dia.

Habis je tengOk movie, aku dan AshraL pergi Pet WonderLand yAng AshraL ada cerita kaT aku sebeLUm tengOk movie tadi. Memang besT. Banyak ikan yAng sangaT canTik. Tapi mahaL. Apa-apa pUn, aku dah berTekad nak beLi saTu sebuLan. Mesti besT dapaT tengOk ikan tu sepAnjang masa.

BaLik je rumAh, aku terUs tengOK resuLt aku. Pergh~~~ ResuLt paLing terUk aku x pernAh sangka boLeh dapaT - PNG 1.6 je. Aku terUs hiLang arah. Baru je besT kaT Mid VaLLey tadi, dah rAsa down giLa pLak sekarAng ni. Benda serOnok dan kecEwa saLing bersiLih ganTi. Porak perandanya fikiran...

7 comments:

Yankum3~ said...

bli ikan 1 sebulan???
nnti dh byk2 nk letak mne??

hurm~~ sabar ye dgn result..
^_^

gr@wn said...

ikan-ikan tu kecik je. Masa nak beLi nanTi ar fikir.

cik madu ♥ said...

uit...byk maen ker??
kat matrik result gile punyer gempak...
dah2...study yer en.jowin oiiii...^^

~roslinda~ said...

wahhh,anda p0n teruja dgn bdan jac0b ke?hihi
=p
edward c0ol~
hee nk gak~

gr@wn said...

cik madu : ok~

rosLinda : edwArd nampAk pucaT sangaT la

~roslinda~ said...

pucat tuh mmg lah.
tapi dy tetap c0ol.haha dgey~

gr@wn said...

cooL? erk... ntah apa seLEra kau. x paham.