Thursday, December 3, 2009

Pompuan Ganas


pagi-pagi buta ni, aku terbAngun, dan dah xLeh tidur baLik dah. Aku pUn main la baca-baca bLog orAng. Ada saTu blog cik epaL kat http://cikepal06.blogspot.com ni buaT aku teringaT baLik kaT sorAng membEr ni(ex-adik angkaT). Lama mAsa sekoLah duLu.

Cik epaL tu kaTa dia gAnas. Cakap pasaL pompUan ganAs ni, aku teringaT baLik kaT sorAng pompUan ni, n dia la yAng paLing gAnas berbAnding dengan pompUan lain yAng aku pernAh jUmpa. So, let me starT the sTory.

........

Nama pompUan tu mUrni. Masa tu sekoLah menEngah, kaT johor sana. Aku form 5, dia fOrm 4. Ntah macAm mAna kenaL. Aku x ingaT. emm.... mAna nak muLa ya.

Dia kenaL aku meLALui kakak dia. Kakak dia saTu keLas dengAn aku. WeLL, nAk kaTa dia gAnas, kAkak dia pUn gAnas gAk. Nak tAu kenApa aku kaTa diorAng gAnas? Masa aku form 5, dia n akak dia bAru je mAsuk sekoLah tu. Disebabkan Murni ni cUn sangaT, gangsTer pompUan kaT sekoLah aku tu rAsa terancam. Diorang dah kEpung mUrni mAsa hAbis sekoLah. Nak buLi dia. Pastu, kakak dia, yAng jugAk cLassmate aku ni, daTang back up dia. Siap beLasah gAngsTer pompUan sekoLah aku tu sampAi berdArah. Itu dia yAng cerita kaT aku. Aku x tAu sejAuh mAna kebenArannya. Tapi aku maLas nak campUr.

Masa waktu rehaT, macAm biAsa la. mAkan-makan, pasTu aku terpAndang sorAng awek cun ni. Tertembung mata sikiT. Aku waT x tAu je. Terus sambUng makan. Tapi dia terus je tenUng kaT aku. Segan giLa. Cara tenUngan dia tu, ish.. macAm harimAu nak baham aku je.

Dia seLaLu ikut aku, sampAi la aku bAru tAu, dia tu adik cLassmate aku. Dia pUn tegUr aku. "cLass 5 sUria kan? cLassmate akak aku la". Aku pUn, iya-iya n waT dunno je. Waktu rehat ke, akTiviti ke, hAbis sekoLah ke, asyik ikuT n nak tengOk aku je. Rasa x seLesa betuL.

Pastu, lelama, dia tegUr aku lagi. "nak seringgit, lapar. Nak seringgit, nak seringgit". Aku x bAgi. Sepanjang mAsa dia tegur aku macAm tu. Aku waT bodOh je. Tapi aku dah mAkin menyAmpah, hari-hAri macAm tu. Semakin menAikkan suara.

KaLi ni jerit-jerit puLak. Aku dah sangaT fedup, terus pergi kaT dia. Aku pergi dekaT-dekaT dengAn mUka dia. Takut dia, sampAi terLanggar dinding kaT beLakang. Aku memArah kaT dia depAn-depan, dekaT-dekat. "kAu ni sApe nAk mintak-mintAk dengan aku? boLeh beLah la~~".... Dia sedih je kat situ. Tapi macAm sUka. menyiarAp betuL.



Kakak dia pUn cakap la kaT aku, yAng adik dia tu dah jaTuh hAti kaT aku. Pergh~~ mEmang aku x berkEnan. X henti-henti si mUrni tu kacAu aku. Last-last, aku sUdi terima dia jAdi adik angkaT. Tapi aku mAsih waT bodoh. Ntah apa haL pompUan ni.

Yang lagi buaT aku pecah kepaLa, kakak dia pUn jaTuh hati kaT aku. Arrrrr~~~ Sampai menAngis-nangis dia mintak coupLe. Aku pUn terima je. Tapi sebab simpaTi. Habis SPM je cLash.

Si mUrni tu, yAng paLing giLa sekaLi antara semUa act dia, mAsa dia nAk lari dAri rumAh sebAb gaduh dengAn ayAh dia. Ayah dia kUnci dia daLam rUmah sebAb x nAk bAgi dia keLuar. Lepas ayAh dia keLuar je, dia gi amEk gergAji pemoTong, dia poTong pinTu griLL door rUmah dia, n lari keLuar. Pastu, caLL aku berpuLuh kaLi. Nak aku bAwak dia lari. Menangis-nangis dia caLL aku mAsa tu. Memang terkejuT giLa aku mAsa tu. Aku kata x nak, pastu letak. Pastu dia caLL, aku jawab x nak x nak x nak, pastu letak. Pastu dia caLL lagi. Aku biar je. BerpuLuh kaLi miss caLL hAbis baTeri aku. Aku mAsa tu kaT rUmah member, tengAh nAk layan game red aLert 2. Tetiba dia menyibuk. Memang kAcau line betuL.

Kakak dia pUn ciTer kaT aku, yAng dia lari gi KL, n ntah ke mana. Lepas 2 buLan bAru baLik. FamiLy pUn dah jAdi ok dan peLik. Aku maLas nAk mAsuk campUr.

Habis je sekoLah, aku x conTact dengAn diorAng lagi dah. Wat aku pening je. Bersyukur, sampAi masUk universiTi ni pUn aku dah x jUmpa pompUan gAnas macAm tu lagi. Ish. Wat aku traUma je. Kenapa la aku tAip cerita ni. WeLL, dah tengAh bosAn xLeh tidur. hMmmmm....

aku peLik, kenapa dia sUka aku. Dia bAgi beribu-ribu sebAb. Aku rasa dia tu over sangaT fikir pasaL aku. so, pengajarAnnya.... berdOa n berhArap seLaLu supAya x jUmpa pompUan cenggini lagi. ish.

8 comments:

Anonymous said...

cam drama.. i like~~

gr@wn said...

macam drAma?? haha~

Yankum3~ said...

tettt~~

gr@wn said...

tet? apa tu?

Yankum3~ said...

xde ape2...
abaikan

gr@wn said...

ok

afizah said...

waa...gler la..mcm stalker..
mcm drama...

gr@wn said...

aik? kau pUn kaTa macAm tu.