Wednesday, December 2, 2009

Kawan VS Musuh



Aku, di sini, ingin luahkan segaLa perasAan n fikiranku kepada kawan-kawan n mUsuh yAng aku kenaL daLam hidupku ini.

Kepada kawan-kawan, terima kasih kerAna sUdi berkAwan dEngan sAya. Maafkan saya jikaLau ada adab yAng anda tidak sUka. Saya hehArap anda tAu, saya sangat menghargAi anda. WaLAupun saya terLupa nama, or dah x cAm kamu ni siapa, saya x bermAksud benci, dengki, dendAm, or apa-apa yAng burUk. SememAngnya saya macam tu. N if anyThing eLse abouT my wrOng, sori, sori, sori ya. Tegur la saya jikaLau sUdi. Saya senTiasa sUdi memperTimbangkan semuLa tegUran anda. Saya menggUnakan 'saya' di sini unTuk berLembut dengan kamu. Kat sini je la.

Kepada musuh-musuh, maafkan aku sebAb membuaTkan korAng membencikan aku. Aku mungkin x memAhami korAng, n mungkin gak seLaLu x sedAr yAng aku ni ada buaT korAng bengAng n benci sesangaT kat aku. Aku sedar yAng aku seLaLu main-mAin dengAn nama panggiLan orAng, n seLaLu kuTuk korAng sama ada memAin aTau direcT. HehArap korAng tau, kutukan yAng aku buaT senTiasa bermAksud unTuk hiburAn. Tapi daLam hati sebenArnya aku sesangaT berhArap yAng korAng x ambiL hati dengAn kutUkan aku. Tapi aku percAya, pasTi ada orAng yAng ambiL hati n benci aku. Suka hati korAng la nak dengki atAu berfikir burUk dengAn aku. Hati korAng tu sebahAgian daripAda diri korAng gak. However, aku berhArap satu hari nanTi, korAng sUdi menerima aku dengAn seadanya, dan sudi berkAwan dengAn aku. SeLagi korAng bencikan aku, suka hati korAng la nAk jauhkan diri dari aku ke apa. Yang penTing, korAng seLesa n lebih bahAgia.

Kepada kAwan-kawan perempUan, terima kasih sesangaT kerana sUdi berkAwan dengan aku. WaLaupun aku asyik-asyik dengAr, yAng pompUan sangaT bencikan leLaki pasaL ini dan itu. Tapi, korAng sUdi gAk nak berkAwan dengAn leLaki macAm aku. SedikiT sebanyAk, berkAwan dengAn perempUan ni boLeh membuaTkan aku lebih memAhami perempUan n benda lain. SekaLi lagi, terima kAsih kerAna sudi berkAwan dengan aku yAng leLaki ni.

Kepada kAwan-kawAn leLaki, terima kasih sesangaT jugAk kerAna sUdi berkAwan dengAn aku. SeLaLunya, leLaki ni bersifaT dengki n bersAing antAra satu sAma lain. Tapi, korAng sUdi gAk nAk berkAwan dengAn aku. Aku gembira dapaT berkAwan dengAn member-member leLAki ni. Not becAuse of gAy, okay. It's becAuse it made me undersTand mOre abouT man myseLf. N furThermore, membEr leLaki ni seLaLunya ada fikirAn hebaT-hebaT. Korang seLaLu buaT aku berfikir dan bermoTivasi untuk meLonjak lagi ke depAn. Dengan korAng la lagi xde segAn nak bincAng peLbagai benda. it's kinda cooL to hAve u gUyz.

Kepada sesiApa di sini yAng anggap aku benci kaT korAng, sebEnarnya daLam hati ni, aku x bEnci sesApe pUn. Aku x berdendAm dengAn sesiApa. Aku mUdah memAafkan. Suka hati korAng nak percAya aTau tidak. Aku tAu, kekAdang mUka aku nAmpak mAcam tengAh bengAng. Biasanya xde la pasaL sesiApa. There are someThing eLse. U have to ask me if u wanT to knOw it.

Sekian~

No comments: