Saturday, December 18, 2010

PermuLaan




HaLo semua. Saya baru nak muLakan bLog. Eh eh, dah 35 orang? cepatnya. Haha. xD

Okay. Di sini, saya ingin menceritakan kepada sesiapa yang masih beLum kenaL bLog, atau yang beLum tau gunanya bLog.

Pertama, bLog iaLah tempat tuan punya bLog nak share apa-apa. PersonaL matter ke, perLawanan boLa sepak ke, juaL tudung ke, apa-apa je la. Dan yang paLing penting....tengok yang kedua.

Kedua, bLog boLeh buat duit. Tanya la mana-mana tuan punya bLog, yang dah beratus-ratus atau beribu-ribu foLLowers. Duit boLeh dibuat, hanya dengan meletakkan pengikLanan di bLog. Macam, googLe ads atau nuffnang. Benda ini sangat la mudah. Percaya la. Sape yang dah ada foLLowers beratus ribu semua itu, kaLau masih x reti letak ikLan, beLajar la letak. X susah la. Senang je.

Kepada yang baru nak muLa buka bLog, macam saya ke(eh eh...), dan nak cuba dapatkan foLLowers, beLajar la tips-tips dan cara-cara nak dapatkan ramai foLLowers. Em....saya beLum layak nak bagi tips. BLog saya ini ada segeLintir semut je. Lagipun, bLog saya terLaLu personaL. hehe.

KaLAu nak ubah-ubah design bLog, kLik je kat design. BoLeh gak tambah widget. Tambah la sebanyak mungkin, sepuas mungkin yang anda suka. KaLau nak design giLa maLa petaka lagi, search la kat googLe, "free bLog tempLate". KaLau nak lagi giLa kemaruk michaeL jackson, beLajar web designing sikit, guna web editor macam adobe dreamweaver CS5, edit-edit, dan gi upLoad je. Dan akhirnya, berhasiL la bLog super daddy anda.

Okay. Kata-kata saya nampak simpLe, boLehkah anda buat? Itu tidak perLu risau. Anda rujuk je semUa foLLowers saya ini. Mereka mampu membimbing anda untuk design bLog anda sehebat mungkin.

Buat masa ini, design yang saya suka, iaLah bLog ika di http://cutsiewootsiehoneybunny.blogspot.com/.

BLog yang post best-best, yang layak anda nak rujuk tentang tips-tips nak dapatkan ramai foLLower, di bLog yang berikut.

1. http://inibelogsaya.blogspot.com/ - kaLau x saLah, dia la paLing ramai foLLower
2. http://cikepal06.blogspot.com/ - menarik gak post-post dia.

Goodluck ya. =)

No comments: